Format C:\-t a játékiparnak most már

Szinte csak folytatások vannak a mainstream játékIPARban, ideje lenne nyomni egy format c:\-t az egészre. (Én a Starcraft 2-t és a Diablo 3-at is konkrétan magasról.) Ami meg érdekes lenne, (Alan Wake, Heavy Rain, God of War, Limbo, Scott Pilgrim vs. the World) az meg persze csak konzolon jelenik meg. Ezek az ugra-bugra kontrollálások meg nem tudnak felizgatni. Legalábbis játék szempontjából nem. A kinectben látok potenciált, de más szempontból. (Ezzel kapcsolatban érdemes végignézni a kinecthacks blogot. Egészen új horizontok, de nem játék célra feltétlenül.) Persze biztos csak én öregszem, de több cikkben is azt olvastam most, hogy a mostani játékok leginkább 1.) könnyűek 2.) lebutítottak 3.) látványosak 4.) fantáziátlanok. Az indie meg csak jön fölfele, bár azért ott is vannak tendenciák, amiket szépen másolgatnak egymásról. Mindenesetre itt egy jó is összefoglaló tavalyról. Ez a magyar retróhullám meg engem is elért, de már korábban és nem úgy, ahogy azt a bizonyos korosztályt, akik a pixelhősök partin komodoroztak. Én is komodoroztam nagyon sokat apámmal, de nekem a hőskorszak a 3Dfx korai időszaka volt. Na mindegy, ebbe most nem megyek bele, úgyis vissza lesz erre még térve, csak rápótolom most úgyis a blogra az utóbbi pár hét említésre méltóbb facebook posztjait. Íme tehát a kis összefoglaló az indexes színekben működő stökitől:

http://index.hu/tech/2010/12/29/2010_a_mozgas_eve_volt_a_jatekiparban/

Nekem ez volt az év játéka - SPELUNKY by Derek Yu
Na ezt meg itt, meg az ilyeneket pont leszarom. 

Megjegyzések